יום שישי, אוגוסט 25, 2006

נושאי לימוד בקורס

אנטומיה עיונית, אנטומיה חווייתית והכרת הביו-מכניקה:
בדרך כלל לומדים אנטומיה כמשהו קוגניטיבי, ולא כמשהו חוויתי תחושתי. בחכמת הגוף האנטומיה הופכת לכלי עזר לשם הבנה חווייתית תחושתית עמוקה. למשל, בלימוד האנטומיה של בית-החזה נלמד להכיר את המבנה, נלמד לזהות את פרטי המבנה על גופינו, נחווה את האיכויות באזור, נזהה את הקשרי המבנה-תפקוד תוך כדי תנועה ונשימה, נגביר את ההכרות והמודעות לאזור כשאנו מקבלים מגע, ונעמיק את ההבנה באמצעות הכרת איכויות המבנה באחרים, באמצעות מגע. זהו הבסיס לעבודה המטפל בשיטות חוכמת הגוף.

סומטיקה (Somatics):
המושג סומה (Soma) הופך בחוכמת הגוף ממושג "סטטי" על הגוף, לתהליך ולחוויה של הגוף שלנו מבפנים. למרות שלכולנו אותה אנטומיה ופיזיולוגיה, כל אחד חווה את גופו באופן ייחודי בהתאם לחוויות חיים, פציעות, יציבה, מתח וטראומה, דפוסי נשימה, חוויות רגשיות ותבניות קיבוע וכיווץ. בעזרת מגע מכוון ותנועה מודעת אנו יכולים לכוון את התודעה למקומות המכווצים, להחזיר לגוף את "הזיכרון" למצב "הנכון" ולשחרר את התבניות המקובעות שנוצרו בו.

אוסטיאופתיה:
הרפואה האוסטיאופתית ידועה בהבנה, אבחון וטיפול במבנה ובשלד. על-פי האוסטיאופתיה, בעיות בשלד יכולות להשפיע לא רק על ליקויים במפרקים ושרירים, אלא גם להפריע למערכות הדם והעצבים ולתפקוד אברים פנימיים. האוסטיאופתיה פיתחה קשת רחבה של מיומנויות אבחון וטיפול ייחודיות. בקורס נלמד ונתרגל שיטות שונות להנעת וכוונון מפרקים, לעבודה על רקמות חיבור ושרירים, לטיפול ברקמות רכות ועוד.

הנשימה ככלי טיפולי ודיאגנוסטי:
נלמד להכיר את המורכבות והייחודיות של מנגנון הנשימה, לזהות את האזורים שנושמים ואת האזורים שהנשימה אינה מגיעה אליהם. נלמד לתקשר עם גופנו ולאפשר לנשימה להגיע למקומות מוחזקים וחסומים. נשכלל כלים הנעזרים במנגנוני הנשימה כדי לפתוח צוהר לתהליכי ריפוי ושינוי. בקורס יושם דגש על תובנות פיזיולוגיות ופסיכולוגיות של הנשימה, ממה היא מושפעת ועל מה היא משפיעה.

המנח המשחרר - Positional Release:
טכניקה עדינה ואפקטיבית לשחרור כאבי שרירים, מפרקים ורקמות חיבור, שפותחה על-ידי האוסטיאופת האמריקאי ד"ר לורנס ג'ונס. ד"ר ג'ונס גילה שהבאת הגוף למנחים ספציפיים, תוך התייחסות לנקודות רפלקס, מאפשרת העברת מסר חדש למערכת העצבים ולאזור, ומחזירה את המבנה לתפקודו התקין. בקורס נלמד כיצד לאתר את נקודות הרפלקס, איך להביא את המפרק למנח המשחרר, ואיך לשלב את הטכניקה עם הטיפול בגוף בכללותו. בגלל עדינותה, הטכניקה מתאימה במיוחד לכאבים אקוטיים הקשורים לשרירים, למפרקים ולרקמות החיבור.

טיפולים קרניאליים - Cranio-Sacral Therapy:
שיטות הטיפול הקרניאליות פותחו על-ידי האוסטיאופת ד"ר וויליאם סאטרלנד בארה"ב, שגילה את התנועה של עצמות הגולגולת ואת היכולת לאבחן אותה ולהשפיע עליה. הטיפול הקרניאלי הוא עדין ומדויק, והוא מכוון להשפיע על מערכת העצבים. השיטה יעילה לשחרור הדרגתי של מתחים ולחצים בכל הגוף, כולל הראש. המגע העדין בזמן הטיפול נותן תחושה מאזנת ומרגיעה ומתאים ,גם לתינוקות בני יומם, אנשים מבוגרים ולנשים בהריון.

אין תגובות: